CASE STUDY

SEO DLA AUTMOTIVE

Branża motoryzacyjna to jedno z najbardziej konkurencyjnych i wymagających miejsc na rynku. Niezależnie od tego, czy zarządzasz salonem samochodowym, wypożyczalnią aut, komisem, warsztatem, myjnią ręczną, studio auto-detailingu, czy sklepem z częściami, SEO dla automotive jest kluczowym elementem każdej skutecznej kampanii marketingowej.

Co najważniejsze, pozycjonowanie dla motoryzacji pozwala na dotarcie do świadomości klientów oraz zwiększanie liczby zapytań i sprzedaży w biznesie bez wyniszczającej rywalizacji z konkurencją na natrętne reklamy płatne. Jest niezwykle skutecznym narzędziem, które realnie przekłada się na realizację celów biznesowych. Jednak pozycjonowanie motoryzacyjne nie jest rozwiązaniem typu „ustaw i zapomnij”. Google zmienia swój algorytm często 500-600 razy w roku. Warto w tym celu współpracować z doświadczoną w branży agencją SEO.

Pozycjonowanie dla branży motoryzacyjnej - dlaczego warto?

  • Wyróżnienie się na bardzo konkurencyjnym rynku
  • Budowa zaufania wśród odbiorców
  • Targetowanie klientów lokalnych
  • Wysoka konwersja
  • Wyzwania w projekcie

    Opis wyzwań projektuPrzystępując do rozmów o pozycjonowaniu tak mocno technicznej branży, z góry wiedzieliśmy, że będzie to niczym żegluga przez wzburzone wody oceanu wyszukiwarki Google. Nasze wstępne spotkanie z Klientem przekształciło się w prawdziwy maraton uwag i detali - notowaliśmy każdy fragment rozmowy, zadawaliśmy liczne pytania, by zgłębić każdy zakątek jego biznesowego świata, oczekiwań oraz ambicji marki.

    Wiedzieliśmy, że posiadamy doświadczenie w pozycjonowaniu powiązanych tematów (np. czyszczenie laserowe). Jednak w przypadku tego projektu Klient oczekiwał promocji biznesu, który pragnie i jest gotów realizować bardzo duże zamówienia, a którego świadomość na rynku (nazewnictwa usług) jest znikoma.

    Nie mogliśmy bazować jedynie na analizie historycznej i dokładnej weryfikacji otoczenia konkurencyjnego. Na polskim rynku brakowało właściwego pokrycia tematycznego w SERP (1 strona Google), a jeżeli było, to intencja była niedopasowana (publikacje informacyjne o rozwiązaniach). 

    Projekt rozpoczęliśmy od zupełnej niewidoczności w sieci, co wymagało od nas przewidywania momentu, kiedy nasze działania SEO staną się opłacalne dla biznesu, a następnie umożliwią jego skalowanie dzięki wzrostowi liczby wartościowych zapytań. Podczas estymacji musieliśmy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak obecny autorytet domeny, układ strony (layout), czy również występowanie w SERP (1 strona Google) innych portali - niekonieczne dopasowanych intencją....

    przykład tego, jak wygląda potwierdzenie celów biznesowych i budowa struktury projektu:

    Obrazek

    W większości projektów struktura jest wynikiem kompromisu pomiędzy oczekiwaniami Klienta a realnymi możliwościami w określonym ramach czasowych. Jeśli Klient wybiera temat, który jest zbyt szeroki lub ambitny i oznacza go jako priorytet, ale my widzimy, że efektywniejszym podejściem byłoby rozpoczęcie od innej grupy tematów, to rozmawiamy o tym z Klientem.

    Wierzymy, że nie zawsze Klient ma rację, dlatego jesteśmy tu, by podjąć merytoryczną dyskusję i przedstawić nasze argumenty. Naszym celem jest osiągnięcie jak najlepszych wyników w możliwie krótkim czasie, dlatego nie wahamy się proponować alternatywnych podejść, jeśli uważamy, że przyniosą one lepsze rezultaty.

    Najważniejszym etapem podczas budowania pozycjonowania od zera jest doprowadzenie do rentowności i pokazanie Klientowi, że pozycjonowanie działa i jest warte swojej ceny. Następnie, wraz rozwojem projektu SEO, możemy zacząć skupiać się na bardziej konkurencyjnych tematach, które mogą przynieść jeszcze większe korzyści.

    Strategia działań - Tophical Coverage ❌ Tophical Authority ✅

    SEO można porównać do procesu przekonywania algorytmów za pomocą danych. Strony internetowe stanowią te dane, które algorytmy analizują i przetwarzają. Nasze przekonanie opiera się na tym, że wyszukiwarki są w stanie przewidzieć jakość i trafność witryn. Dlatego też niektóre strony mogą mieć wyższe pozycje w rankingach, mimo że ich treści niekoniecznie są lepsze niż inne.  Może to wynikać z różnych czynników, takich jak brak priorytetu dla danej witryny lub jej niewłaściwe umiejscowienie w odpowiednim klastrze tematycznym.

    By nasza witryna odpowiednio reprezentowała właściwy klaster tematyczny, stosujemy metodę Topical Authority. Polega ona na optymalizacji portalu poprzez wykorzystanie treści semantycznych oraz ich powiązań. Dzięki temu wyszukiwarka może uznać naszą stronę za godną zaufania źródło wszechstronnych danych, które mogą być wykorzystane do odpowiedzi na zapytania użytkowników. Naszym celem jest zbudowanie autorytetu w konkretnym obszarze tematycznym poprzez dostarczanie wartościowych i spójnych treści, co przyczynia się do lepszej widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania oraz większego zaufania ze strony wyszukiwarek.

    Ważne jest również rozróżnienie pomiędzy pojęciami Topical Authority a Topical Coverage. Topical Coverage to pojęcie odnoszące się do kompleksowego pokrycia różnorodnych tematów w określonej dziedzinie na stronie internetowej. Oznacza to dążenie do zawarcia jak największej liczby tematów w ramach witryny. W przypadku naszej strategii, nie skupialiśmy się na Topical Coverage ze względu na ograniczenia czasowe i budżetowe. Zamiast tego skoncentrowaliśmy się na budowaniu silnego autorytetu w wybranych obszarach tematycznych, co pozwoliło nam wypozycjonować na wysokie pozycje tematy mocno sprzedażowe.

    Wykorzystaliśmy pokrycie rzeczowników (materiałów) w połączeniu z terminologią związaną z naszą działalnością. Dodatkowo, wprowadziliśmy terminy, które pomogły wyszukiwarce zrozumieć kontekst naszej strony (Context Vectors). Dzięki właściwemu pokryciu tematycznemu, wyszukiwarka jest w stanie lepiej zrozumieć nasz obszar działalności i właściwie nas sklasyfikować. To kluczowy element strategii SEO.

    Obrazek

    Źródło: seobythesea.com/2016/10/google-patents-context-vectors-improve-search

    Mimo rozbudowanej liczby podstron usługowych, zadbaliśmy o to, aby Nav Bar nie był uciążliwy dla użytkowników. W menu nawigacyjnym zachowaliśmy dotychczasowe rozmieszczenie głównych usług. Ponadto, warto zwrócić uwagę na badania, które wskazują, że przeoptymalizowany pasek menu może negatywnie wpływać na SEO. Dlatego postawiliśmy na prostotę i czytelność, dbając jednocześnie o optymalne doświadczenie użytkownika i efektywność pozycjonowania.

    Obrazek

    Źródło: zyppy.com/seo/google-update-case-study

    Elementami sukcesu tego projektu było także:
    Dobór wykwalifikowanych copywriterów, którzy współpracowali z Klientem nad treściami merytorycznymi.
    Przeprowadzenie kampanii linkbuildingu, opartej na naszej próbie badawczej oraz doświadczeniu w branży, z podziałem na różne strategie, takie jak działania w ramach domu mediowego, wykorzystanie własnej infrastruktury linkowej oraz Outreach SEO.
    Prace deweloperskie, których celem było poprawienie elementów uniemożliwiających efektywne pozycjonowanie strony.
    Drobne poprawki w zakresie doświadczenia użytkownika (UX), mające na ułatwienie nawigacji po witrynie oraz poprawę ogólnej przejrzystości i użyteczności strony.
    Wyeksponowanie kluczowych wartości i przewag konkurencyjnych Klienta w sekcji Above The Fold, aby skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić do konwersji grupę idealnych odbiorców. 

    "Dzięki Wam, musieliśmy przeznaczyć jedną osobę tylko i włącznie do sprawdzania i odpowiadania na zapytania. Ruch jak w Rzymie".

    - wiadomość od naszego Klienta po 3 miesiącach współpracy.

    CELEM SEO NIE JEST RUCHTO PIENIĄDZE

    SEO powinno być rozpatrywane jako Growth Hacking i Business Development, a nie po prostu generowanie kliknięć.

    Nie chodzi o KPI ładnie wyglądające na raportach, a wymierne rezultaty.

    Wyślij zapytanie

    Bezpośredni kontakt z merytorycznym specjalistą, a nie działem handlowym.

    POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /   POZYCJONOWANIE SKLEPÓW   /   POZYCJONOWANIE LOKALNE   /   TWORZENIE STRON   /   TWORZENIE SKLEPÓW   /   COPYWRITING   /   LINKBUILDING   /